Algemene voorwaarden
Bedankt dat je bij Outsole shopt. Wij vinden onze service aan jou als sneakerliefhebber het allerbelangrijkste/ Om ervoor te zorgen dat je verwachtingen aansluiten bij wat wij bieden, vragen we je om onze voorwaarden goed door te lezen. Deze voorwaarden gelden voor alle transacties die via of in verband met Outsole plaatsvinden. Door gebruik te maken van onze website of diensten, accepteer je deze voorwaarden. Ben je niet akkoord? Maak dan geen gebruik van onze diensten.
1. Wijzigingen
We kunnen deze voorwaarden op elk moment aanpassen. Check ze regelmatig als je gebruik maakt van Outsole, zodat je altijd op de hoogte bent van de laatste versie.
2. Bestellen
Bij het plaatsen van een bestelling ga je een betalingsverplichting aan. We behouden ons het recht om bestellingen te weigeren, bijvoorbeeld bij vermoedens van fraude of misbruik. Geplaatste bestellingen kunnen niet worden geannuleerd. Controleer je bestelling daarom zorgvuldig voordat je deze plaatst.
3. Beschikbaarheid
Alle producten in onze webshop zijn bij ons op voorraad worden verstuurd vanuit Apeldoorn. Wil je liever langskomen? Je bent van harte welkom in onze winkel! Omdat duurdere sneakers extern liggen opgelagen, vragen we je hiervoor van tevoren contact op te nemen.
4. Betalen
We accepteren de volgende betaalmethoden: PayPal, creditcard, bankoverschrijving, Apple Pay, iDEAL, Bancontact, Belfius, KBC/CBC, cadeaukaarten. Je kan ook betalen bij ons op locatie. Alle prijzen op de website zijn inclusief btw, maar exclusief verzendkosten. Eventuele invoerkosten bij bestellingen buiten de EU zijn voor eigen rekening. Sneakers vallen onder de margeregeling.
5. Verzending
We verzenden je bestelling zodra je betaling bij ons binnen is. Controleer je adres goed, want fouten zijn voor eigen risico. Wil je je bestelling volgen? Kies dan voor een verzendmethode met traceercode. Zendingen zonder track & trace zijn niet te volgen, ook niet door ons. Het risico van een zending zonder traceercode is daarom voor eigen rekening. We verpakken je bestelling compact en zonder onnodig materiaal, maar zorgen altijd voor een veilige verzending.
6. Levering
Binnen Nederland wordt je bestelling via PostNL of DHL meestal de volgende werkdag geleverd als je vóór 16:00 bestelt. Hou rekening met mogelijke vertraging bij zendingen die door de brievenbus worden bezorgd. De levertijd voor buitenlandse bestellingen is gemiddeld 3-10 werkdagen. Heb je na 20 werkdagen nog niets ontvangen? Neem dan contact met ons op. Let op: als je pakket wordt geweigerd of niet wordt opgehaald bij een afhaalpunt, worden de verwerkingskosten van €9,75 en verzendkosten verrekend.
7. Garantie
Van onze producten mag je verwachten dat ze voldoen aan de eigenschappen en kwaliteit die redelijkerwijs van het product verwacht mogen worden. Bij sneakers garanderen we dat ze origineel zijn, maar bieden wij geen garantie op kwaliteit. Omdat we inkopen bij particulieren en veel sneakers een tijd geleden zijn uitgebracht, is fabrieksgarantie verlopen. De meeste sneakers zijn draagbaar, maar vintage modellen zijn niet altijd geschikt om te dragen. Daarom verkopen wij sneakers als collector’s items en het dragen ervan is op eigen risico. Om er zeker van te zijn dat je een realistisch beeld hebt van de conditie, beschrijven we deze op de productpagina en maken we van iedere sneaker gedetailleerde foto’s. Twijfel je of heb je vragen over een specifiek productl? Neem gerust contact met ons op.
8. Retourneren
De meeste producten kunnen binnen 14 dagen na ontvangst of levering op een afhaalpunt worden geretourneerd. Een aantal producten kunnen niet worden geretourneerd en zijn uitgezonderd van het herroepingsrecht. Collectible sneakers -uniek en bederfelijk-, collector’s items verkocht onder consignatie en maatwerk veters. We vermelden deze uitzonderingen op de productpagina. Zodra we je retour in ongebruikte staat en in originele verpakking hebben ontvangen, storten we je aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug. Kosten en risico’s van de retourzending zijn voor eigen rekening.
9. Service
We doen er alles aan om onduidelijkheden en klachten te voorkomen. Heb toch nog een vraag of klacht? Neem dan contact met ons op via [email protected]. We reageren binnen 5 werkdagen. Als we er samen niet uitkomen, kun je contact opnemen met het Europees ODR-platform.
10. Privacy
We behandelen je gegevens vertrouwelijk en gebruiken deze uitsluitend voor het verwerken van je bestelling of voor onze nieuwsbrief. Gegevens worden niet gedeeld met derden, tenzij dit wettelijk verplicht is.
11. Aansprakelijkheid
Outsole is niet verantwoordelijk voor indirecte schade, fouten of onvolledigheden op de website. Onze aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot het bedrag dat je hebt betaald voor het product.
12. Bedrijfsgegevens
Adres: Watermanstraat 66, Apeldoorn
Email: [email protected]
WhatsApp: +31850471881
KvK-nummer: 63799421
Btw-nummer: NL002251145B61